Dyslectie behandeling is succes, Melissa leest nu moeiteloos
Melissa huilde uit frustratie als ze moest lezen. Ze bleek ernstig dyslectisch te zijn. 1,5 jaar lang, 4x in de week kreeg Melissa extra lezen en spelling bij het Dyslectisch Centrum Twente. Lezen is nog steeds geen hobby van Melissa, maar ze leest in elk geval zonder problemen.
Symptomen | : | ernstige dyslectie | ||
Behandeld op | : | negatieve emoties, Brainmix L-dopa, dopamine, GABA en nog te veel andere stoffen |
||
Therapeut | : | Natuurgeneeskundig therapeut, praktijk Martha Rutgers, Holten/Almelo | ||
Therapieën | : | NAET, Nambudripad's Allergy Elimination Techniques |
|
Melissa had al problemen met lezen vanaf groep 3. In groep 4 werd het steeds duidelijker dat ze dyslectisch is. In groep 5 is ze getest en toen bleek dat ze ernstig dyslectisch was. Ze is het traject ingegaan bij DCT (Dyslectisch Centrum Twente) Alleen kinderen met een ernstige vorm van dyslectie komen hiervoor in aanmerking, dat betekent 1,5 jaar lang 4x in de week lezen en spelling maken. Maar als ze altijd huilt en gefrustreerd is, dan is dat erg zwaar. Voor zowel Melissa als mij.
Martha heeft het haar makkelijker gemaakt. Ze heeft nu geen negatieve emoties meer als ze een boek ziet of moet lezen. De boekbesprekingen op school gaan ook erg goed. Ze heeft uiteraard wat meer tijd nodig om het boek uit te lezen, maar ze doet het nu met meer plezier.
Melissa is inmiddels 11 jaar. In 2012 heeft Martha Rutgers haar geholpen met haar emoties tijdens het lezen. Melissa is ernstig dyslectisch en iedere keer begon ze te huilen als ze een boek open deed. Nu leest ze zonder die emoties. Ze begon verkeersborden te lezen en de ondertiteling van tv. Nu is zelfs een boek zonder plaatjes geen probleem. Voor haar lol zal ze niet een boek openslaan, maar het is ook geen groot probleem meer.
Haar eczeem was lange tijd onder controle. Lees wat hieraan vooraf ging! Ze gebruikte op de “probleem” plekken nog steeds Horma creme. Totdat ze in 2013 weer erg veel last kreeg van haar handen.
Blijkt dat ze niet kan tegen straling van elektriciteit en straling van de I-pod. Toevallig kwam ik erachter. Als ze op haar kamer alle stekkers uit het stopcontact had, was er niets aan de hand. Als er wel een stekker in het stopcontact zat, had ze een krab-aanval zoals ze het zelf noemt. Haar hele handen weer dagenlang kapot.
Ze is ervoor behandelt, en het gaat weer heel goed.
Nu in 2014 moest ze een beugel. Ik zag de bui al hangen en heb de orthodontist gevraagd of ik kleine stukjes mee mocht om te laten controleren bij mevr. Rutgers. De metalen, elastiekjes, zelfs de lijm hebben we behandeld. Toen kon zonder problemen de beugel erin. En inderdaad ze heeft nergens last van.
Ik wilde het verhaal van Melissa aanvullen om aan te geven hoeveel NAET kan doen. Als je die basis hebt gehad, dan hoef je niet opnieuw te beginnen, je kunt gewoon verder met nieuwe problemen waar je tegenaan loopt.
Met vriendelijke groeten,
Een blije moeder
Nawoord van therapeute Martha Rutgers:
Melissa haar eigenwaarde was niet te laag. Gevoelens van minderwaardigheid ontstaan zeker als je wel over een normale intelligentie beschikt. Melissa moest dagelijks blijven oefenen thuis en op school. Ze moest juist dat doen wat haar zo akelig blokkeerde nl veel lezen. Dit was in het gezin wat ik noem drama.
Ik heb Melissa behandeld door haar te testen wat er gebeurde al ze het boek dicht had en als het open was. Ze blokkeerde niet bij een dicht boek, maar wel bij een open geslagen boek. Zelfs zonder dat ze moest lezen. Die blokkade heb ik met NAET behandeld. Alleen al hierdoor was het verplichte lezen geen groot probleem meer sterker nog door de blokkade op lezen te behandelen wilde ze wel gaan lezen en ging ze ook direct al beter lezen. En was het dagelijkse lezen geen te zware opgave meer voor Melissa.
De weerstaand en de verdrietige, nukkige buien, waren verdwenen. Er kwam weer rust en plezier in het gezin. Omdat voor elke dyslexie client voor al per persoon moet worden gekeken wat precies de blokkade geeft is wat je behandeld divers en ook verschillend Bij Melissa had vooral de opheffing van de blokkade op kijken/lezen een heel groot effect.
Na een vakantie was bij de dyslexiebegeleiding heel duidelijk het effect van de NAET behandelingen. Dyslectische kinderen hebben na een vakantie vaak een sterke terugval. Melissa was juist met een sprong vooruitgegaan.